Archives

Category Archive for: ‘Persuasion’

  • 1997 81 4daagse Nijmegen

    Over koetjes en sonnetjes

    Deze week is het feest in Nijmegen; de Vierdaagse is begonnen! Wandelaars en feestvierders leven deze week in totaal andere ritmes, maar gezelligheid is er altijd. Bij een goed feestje hoort een gedichtje. Gewoon simpel, lekker over koetjes en sonnetjes.

    Read more →
  • Lidwien1

    ‘Liever een windmolen in uw achtertuin of een kerncentrale in de andere provincie?’ (deel 1)

    Duurzame energiebronnen zoals windmolens en zonnepanelen zijn nodig om het verbruik van fossiele brandstoffen te verminderen. Dat is goed voor ons klimaat en daar worden we allemaal blij van. Maar vinden we dat nog steeds zo’n goed idee als die windmolen in onze achtertuin komt te staan?

    Read more →
  • George Baker

    What’s your favourite TV advert?

    Some people hate commercials, others (like us) love it! Alppy Valdez writes about his favourite Dutch TV ad. What makes an advertisement interesting? And what’s your favourite ad?

    Read more →
  • Picture

    Een overdosis placebo

    Een man neemt een overdosis. Hij gaat naar het ziekenhuis waar de dokters voor hem zorgen. Toch verbetert hij niet echt. Dan komt een andere dokter binnen. Hij doet niets, zegt één ding en ineens is de man beter. Ra ra, hoe kan dat?

    Read more →
  • 543db6573b6a9c42a17a8ddef3300115

    Weet je wat het wordt?

    Aangezien veel mensen aankondigen of hun spruit een jongen of meisje wordt, voelen anderen zich kennelijk vrij om de vraag te stellen: ‘Wordt het een jongen of een meisje?’. Deze vraag veronderstelt zonder meer dat de aanstaande ouder deze informatie wil delen. En dat de steller van de vraag het volste recht heeft op deze informatie.

    Read more →
  • Maxresdefault

    Zoeken naar woorden

    Als onderzoekers van taal en persuasieve communicatie zijn we soms geïnteresseerd in kleine woordjes en subtiele verschillen. Zo ben ik al jaren geïnteresseerd in het verschil tussen want en omdat met betrekking tot de subjectiviteit van een uitspraak.

    Read more →
  • Rucolumnfoto

    Hoeveel adviezen wil je lezen?

    Als je diabetes mellitus type 2 hebt is er een redelijke kans dat je gebaat bent bij een leefstijlinterventie. Maar adviezen bij diabetes zijn populair. De ziekte komt veel voor en bovendien is er grote overlap met algemene lifestyle-tips. En wat is het gevolg? Veel goede en slechte adviezen, weetjes en fabels in de media.

    Read more →
  • Picture 1

    Burn calories, save electricity – a stair climbing campaign in the Erasmus building

    All regular users or even visitors of the Erasmus building must have noticed the various promotional signs and posters for climbing stairs since February 2018. It is a campaign entitled ‘Betrapt’ launched by FFTR, Letteren and Corporate Communication within the framework of the Sustainability Testbed.

    Read more →
  • Untitled E1525093291863

    Komen mannen van Mars en vrouwen van Venus?

    In de wetenschap, en in ieder geval in de Psychologie, is er jarenlang heel veel aandacht geweest voor verschillen tussen mannen en vrouwen. De focus lijkt tegenwoordig wat te verplaatsen: er lijkt steeds meer interesse te zijn in onderzoeken die aantonen dat er ook dingen zijn waar mannen en vrouwen niet in verschillen (en dan natuurlijk het liefst dingen waarover een vooroordeel bestaat dat er wél een verschil zou zijn).

    Read more →
  • Coldcasekalender 2018 Nl

    Een kalender vol gruwelijke verhalen

    Dat organisaties strategisch gebruik maken van verhalen in hun communicatie, is geen geheim. Verhalen werken emotionerend en overtuigend: ze laten ons meeleven met personen met wie we ons kunnen identificeren en kunnen op die manier onze overtuigingen en gedragsintenties beïnvloeden. Ook de politie maakt gebruik van verhalen, onder andere in de zogeheten Cold Case Kalender uit 2018.  

    Read more →
Page 1 of 2212345»1020...Last »