Archives

Category Archive for: ‘Persuasion’

  • Rucolumnfoto

    Hoeveel adviezen wil je lezen?

    Als je diabetes mellitus type 2 hebt is er een redelijke kans dat je gebaat bent bij een leefstijlinterventie. Maar adviezen bij diabetes zijn populair. De ziekte komt veel voor en bovendien is er grote overlap met algemene lifestyle-tips. En wat is het gevolg? Veel goede en slechte adviezen, weetjes en fabels in de media.

    Read more →
  • Picture 1

    Burn calories, save electricity – a stair climbing campaign in the Erasmus building

    All regular users or even visitors of the Erasmus building must have noticed the various promotional signs and posters for climbing stairs since February 2018. It is a campaign entitled ‘Betrapt’ launched by FFTR, Letteren and Corporate Communication within the framework of the Sustainability Testbed.

    Read more →
  • Untitled E1525093291863

    Komen mannen van Mars en vrouwen van Venus?

    In de wetenschap, en in ieder geval in de Psychologie, is er jarenlang heel veel aandacht geweest voor verschillen tussen mannen en vrouwen. De focus lijkt tegenwoordig wat te verplaatsen: er lijkt steeds meer interesse te zijn in onderzoeken die aantonen dat er ook dingen zijn waar mannen en vrouwen niet in verschillen (en dan natuurlijk het liefst dingen waarover een vooroordeel bestaat dat er wél een verschil zou zijn).

    Read more →
  • Coldcasekalender 2018 Nl

    Een kalender vol gruwelijke verhalen

    Dat organisaties strategisch gebruik maken van verhalen in hun communicatie, is geen geheim. Verhalen werken emotionerend en overtuigend: ze laten ons meeleven met personen met wie we ons kunnen identificeren en kunnen op die manier onze overtuigingen en gedragsintenties beïnvloeden. Ook de politie maakt gebruik van verhalen, onder andere in de zogeheten Cold Case Kalender uit 2018.  

    Read more →
  • White Male 2064827 1920

    Nieuwe inzichten uit oude data

    De onderzoeksgroep Narrative & Mind haalde drie oudere onderzoeken uit de kast, recyclede die tot een grote dataset en bevroeg ze opnieuw met frisse blik.

    Read more →
  • Kobie Dissertatieprijs 2

    Kobie van Krieken wint dissertatieprijs

    Kobie van Krieken is de winnaar van de AVT/ANéLA Dissertatieprijs.

    Read more →
  • Snellius

    An inspirational week at the Lorentz Center

    Wyke Stommel and the future development of a sustainable Advanced Video Annotation and Analysis Tool: ADVANT

    Read more →
  • Johnny Joker Centrum

    Kunnen verhalen het poetsgedrag van kinderen verbeteren?

    Hoe krijg en houd je kinderen goed aan het poetsen? Zorgt een speelsere benadering voor een betere mondhygiëne?

    Read more →
  • Gold Trophy

    Scriptieprijzen master CIW uitgereikt

    Op 31 augustus 2017 zijn tijdens de introductiebijeenkomsten van de masterprogramma´s Communicatie & Beïnvloeding en International Business Communication zijn de jaarlijkse Master CIW-scriptieprijzen 2016-2017 uitgereikt. De jury bestond uit hoogleraar Enny Das en emeriti-hoogleraren Marinel Gerritsen en Peter Jan Schellens. De winnaars ontvingen een oorkonde …

    Read more →
  • Koby 300

    VENI voor Kobie van Krieken: De mysteries van verhalen ontrafeld

    Kobie van Krieken heeft een Veni, onderdeel van de Vernieuwingsimpuls van NWO, bemachtigd! Ze gaat uitpluizen hoe het mogelijk is dat het lezen van verhalen ons vermogen verbetert om gedachten van anderen in de echte wereld te lezen. Daarvoor zal Kobie een model ontwikkelen om te …

    Read more →
Page 1 of 2112345»1020...Last »