Persuasive communication

Centre for Language Studies | Faculty of Arts | Radboud University Nijmegen

Persuasive communication in CIW-masterprogramma Communicatie en beïnvloeding

Persuasive communication in de Master Communicatie en beïnvloeding

Als je iets wil beïnvloeden – dat kan gedrag zijn, maar ook beeldvorming – wat zijn dan de factoren die beeldvorming bepalen? Wat zijn factoren die gedrag bepalen? Dát moet je weten, om te weten waar je met je communicatie op moet aangrijpen.
Het andere dat je moet weten is: welke vormen van communicatie kunnen op welke manier dat soort factoren, deze determinanten, beïnvloeden?
Die combinatie maakt onze opleiding uniek.

We doen bijvoorbeeld onderzoek naar het beweeg- en eetpatroon bij vrachtwagenchauffeurs; hoe zou je met behulp van communicatie hen kunnen helpen dat gedrag positief te beïnvloeden?

Hans Hoeken, hoogleraar communicatie en beïnvloeding, in onderstaand filmpje.

Ik hou van mensen, merken en media met elkaar verbinden; waarom werken bepaalde reclames goed, en waarom andere niet? […] Je leert heel kritisch kijken, dat je niet dingen zomaar aanneemt, dat is wat in deze master sterk naar voren komt. En wat ik in Nijmegen heel leuk vond, in de bachelor en in de Master, is dat het sterk op taal gericht is. Die combinatie van taal met communicatie spreekt me erg aan.

Sabine de Koster, afgestudeerde CIW in masterprogramma Communicatie en beïnvloeding, ook in onderstaand filmpje:

Meer informatie:

Share this on social networks

Leave a Reply