Persuasive communication

Centre for Language Studies | Faculty of Arts | Radboud University Nijmegen

MOOD-symposium 14-15 juli (York)

MOOD: Microanalysis Of Online Data

In januari 2013 vond de eerste internationale MOOD-bijeenkomst plaats aan onze universiteit. MOOD is het acroniem van Microanalysis Of Online Data. Onderzoekers die afkwamen op de workshop houden zich bezig met het analyseren van (sociale) interactie en andere discursieve praktijken via nieuw media zoals fora, Facebook, Twitter, video-conferencing/Skype, Wikipedia, chat en e-mail.

Sinds de workshop in Nijmegen is het MOOD-netwerk in ontwikkeling:

  • er is inmiddels een methodologisch artikel ingediend bij het tijdschrift Discourse, Context & Media;
  • er is een Europese subsidie aangevraagd voor het verstevigen en verder uitbouwen van het netwerk;
  • er wordt een nieuwe bijeenkomst georganiseerd. Zie de call for papers voor het symposium op 14-15 juli in York. Onderzoekers, maar ook studenten met scripties op dit gebied, zijn van harte uitgenodigd om een abstract in te dienen.

Bijgaand vind je de Call for Papers (.pdf formaat):

Call for papers →

Leave a Reply