Persuasive communication

Centre for Language Studies | Faculty of Arts | Radboud University Nijmegen

CLS Persuasion op het Etmaal 2016

ECW_logo

Het is weer tijd voor het Etmaal van de Communicatiewetenschap! Dit jaar wordt het Etmaal gehouden op 4 en 5 februari aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Onze onderzoeksgroep is ook dit jaar weer uitzonderlijk goed vertegenwoordigd. Onderstaande presentaties mag je in elk geval niet missen:


Donderdag 4 februari 2016

11.30 – 12.30u

1 – Jos Hornikx & Xynthia de Graaff:
De juiste toon: human én corporate voice in reacties op Facebookberichten

14.30 – 15.30u

2 – Enny Das & Wendy Jacobs:
When cognitive side effects of medical treatment depend on how you communicate them

15.45 – 16.45u

3 – Liza van Lent, Hande Sungur, Florian Kunneman & Enny Das:
Too far to care? The role of psychological proximity in public attention and fear for Ebola

4 – Inge Stortenbeker, Jantien van Berkel, Evelyn van Weel-Baumgarten, Sandra van Dulmen & Enny Das:
“The pain will decrease” versus “The pain will not persist”: An experimental study on the impact of GPs’ negations and message framing on outcome expectancies, adherence intentions and anxiety for analogue patients with non-specific low back pain


Vrijdag 5 februari 2016

09.00 – 10.00u

5 – Merel Borger, Anita Van Hoof & José Sanders:
Exploring participatory journalistic content

10.15 – 11.15u

6 – Rob le Pair:
NWOM-tweets nader onderzocht: effecten op organisaties en op consumenten

7 – Tessa Rutten, Bas van den Putte, Anneke de Graaf & Gert-Jan de Bruijn
Een ex-drugsverslaafde in de klas om te waarschuwen tegen drugsgebruik: Goed idee of slecht idee?

8 – Anniek Boeijinga, Hans Hoeken & José Sanders:
Gezondheidsvoorlichting voor vrachtwagenchauffeurs: onvoldoende afgestemd op de doelgroep

11.30 – 12.30

9 – Anneke de Graaf, José Sanders & Hans Hoeken
Linking characteristics of narrative interventions to health effects

10 – Enny Das, Celine Klemm, Ralf Reintjes, Amena Almes Ahmad, Jan Hendrik Richardus, Nadine Frohlich & Verena Kessler:
“Pandemic public health paradox”: Time series analysis of the 2009 influenza A / H1N1 epidemiology, media attention, risk perception and public reactions in 5 European countries

11 – Anika Batenburg & Jos Bartels:
Keeping up online appearances: How self-disclosure on Facebook affects perceived reputation and likability among colleagues

12 – Anika Batenburg:
Sharing knowledge online: Motivations and consequences of participating in virtual communities of practice

 

Leave a Reply