Persuasive communication

Centre for Language Studies | Faculty of Arts | Radboud University Nijmegen

8 publicaties in De Macht van de Taal

Begin maart is bij uitgeverij ACCO het boek De Macht van de Taal verschenen. Het boek komt voort uit het VIOT-congres dat eind 2014 in Leuven plaatsvond en bundelt 21 artikelen over onderzoek in het domein van de taalbeheersing. Maar liefst 8 van deze artikelen zijn geschreven door één of meerdere van onze onderzoeksleden:

 

  • Renske van Enschot en Margot van Mulken:
    “Visuele esthetiek in reclame: Het effect van aanbiedingstijd op de esthetische respons op voor de hand liggende versus innovatieve afbeeldingen.”
  • Jos Hornikx en Niels Krommenhoek:
    “De perceptie van afzwakkende en versterkende markeerders in isolatie en in reclamecontext.”
  • Kobie van Krieken en José Sanders:
    “Gruwelijke moorden, meeslepende verhalen: Gebruik en ontwikkeling van narratieve technieken in journalistieke teksten (1850-1939).”
  • Christine Liebrecht, Lettica Hustinx, Margot van Mulken en Peter Jan Schellens:
    ” ‘Een mager scenario, zoutloze grappen en driedubbel en dwars uitgemolken clichés’: Taalintensiveerders in professionele en amateurrecensies.”
  • Rob le Pair en Marije van Dongen:
    “Reputatieschade voor een organisatie door negatieve word-of-mouth tweets: Effecten op merkvertrouwen en op intentie tot verspreiding van het negatieve bericht.”
  • José Sanders, Kobie van Krieken, Henriëtte Prast en Cecilia Boggio:
    “Praten over pensioen: Communicatie over financiële zaken nu en later.”
  • Lieke Verheijen:
    “De macht van nieuwe media: Hoe Nederlandse jongeren communiceren in sms’jes, chats en tweets.”
  • Annemarie Weerman, Hans Hoeken en Jos Hornikx:
    “Een kritische analyse van de manipulatie van argumentkwaliteit in reclameonderzoek.”

Leave a Reply